Signal kvalitet

Kombinationen af ældre hjemmeinstallationer og de digitale tv signaler er en dårlig blanding. Med digital modtagelse er fejl på tv-signalerne blevet mere tydelige da de resulterer i pixelfejl, lyd udfald eller at billedet på skærmen fryser.

Oplever du problemer med pixelfejl eller udfald på digitale kanaler på dit tv, anbefaler vi at du sikrer dig at din kabel installation er hf sikret.

Det er især de gamle antennestik med plastik som er problematiske i forhold til digitale signaler.

Du kan læse mere om hvordan du udfører en korrekt installation på dette link.

Antenneforeningen har indkøbt kvalitets stik og kabler som sælges til fornuftige priser, så man selv kan forbedre sin installation med HF sikre komponenter. Kontakt foreningen hvis du mangler et par enkelte stik eller antennekabel.

Hvis du har fejl på alle dine tv, og din nabo oplever samme problem er det formentlig foreningens leverance fra Energi Fyn der har en fejl. Kontakt i dette tilfælde Energi Fyn for at fejlmelde signalet.

Problem omkring 800 Mhz signaler , 4G netværk og dit tv signal.

I folderen som du finder her kan du læse mere om problemet og hvordan du sikrer din installation.

TV pakker